středa 1. ledna 2014

Review - Percy Jakson: Moře nestvůr






Autor: Rick Riordan
Žánr: Dobrodružná fantasy, Mytologie
Rok vydání: 2010
Počet stran: 304
Díl: 2.
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?

Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!


Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!!

Už je to rok, co Percy zjistil, že je synem boha Poseidona. Zvyknout si nebylo lehké, ale po čase už to člověk tak nevnímá... Nejlepší kamarád Grover už mu nekryje záda tak, jako dřív, neboť se vydal na dlouhou cestu hledat Pana. Jeho novým ochráncem se stal Tyson. Percy hlídá záda Tysonovi a Tyson naopak jemu. Oba navíc zjistí, že toho mají společného více, než si mysleli.

Percy však není v bezpečí ani teď. Nestvůry, které ho chtějí zničit za každou cenu, zaútočili překvapivě přímo před zraky smrtelníků. Přímo ve škole. Tohle by nečekal nikdo a mé oči, které přímo létaly po řádcích už vůbec ne. Naneštěstí se navíc Percymu zdá o Groverovi, který v nich je v nebezpečí a už ne tak úplně v pohodě. A aby toho nebylo málo, ani v táboře polokrevných už není bezpečno jako dřív. Mladý Percy se musí vydat na další výpravu, aby zachránil tábor i svého satyřího přítele. Dokáže však chlapec dokončit výpravu, která vede k hrozivému moři nestvůr?
Stránky prvního dílu jsem hltala plnými doušky a tentokrát mi spisovatel opět potvrdil, jak skvělý má talent. Rick Riordan píše jednoduchým svěžím stylem. Člověk se nikdy neztratí a vždy chápe, o co se jedná. Musím přiznat, že jednou za čas se opravdu vyplatí přečíst si takovouto knihu. Uvolní, pobaví a dokonce i velice potěší. Už když jsem začala knihu číst, těšila jsem se, až se tam objeví zábavný Grover, úžasný Percy a velice moudrá Anabeth. Uvítala jsem i nové postavy. Tyson ze začátku budil dojem velkého tvrďáka, ale časem člověk zjistil, že i takový obr má city. A to nemluvím o Percym. Ten kluk mi opravdu chyběl a já jeho myšlenkové pochody uvítala hned na první stránce. Pokud jste tuto knihu ještě nečetli, určitě si ji kupte v nejbližším knihkupectví nebo zapůjčete v knihovně. A pokud tyto řádky vaše oči už přece jen prolétly, určitě se vyplatí si Moře nestvůr přečíst znovu. Objevíte něco nového, čeho jste si třeba předtím nevšimli. Nebudete sami. Mně se to stává neustále.

Mé hodnocení
5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat