Recenze - Hunger games: Síla vzdoru

Autorka: Suzanne Collins
Žánr: Dobrodružný, Romantika
Rok vydání: 2011
Počet stran: 344
Díl: 3.
Nakladatelství: Fragment

Suzanne Collinsová - Hunger Games: Plamen vzdoru Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

Ano, je to tady. Závěrečný díl úspěšné série je konečně dočtený. Katniss si tentokrát bude procházet snad nejtěžším obdobím svého dosavadního života. Plutarch, Haymitch a plno dalších lidí před ní utajovali záchranu z arény Čtvrtoher. Zachránili pouze ji, Finnicka a Dioda. Ostatní zbylé splátce bohužel zajal Kapitol a to včetně Peety.

Katniss se po probuzení ocitá ve třináctém kraji, o kterém se doposud myslelo, že již neexistuje. Opak byl však pravdou. Celá vyčerpaná se dozvídá hodně nových věcí, kterým se dá jen těžko uvěřit. Dvanáctý kraj byl napaden Kapitolem a bomby jej proměnily v prach. Hurikán naštěstí stihl zachránit některé obyvatele, včetně Katnissiny matky a sestry. Sama Katniss se nevědomky stala symbolem vzbouřenců, a to reprodrozdem. Lidé v ní věří a následují ji, toho chce samozřejmě využít třináctý kraj a jeho "vůdkyně".
Třináctý kraj musí mít samozřejmě někoho, kdo jej povede a udrží pohromadě. Tou osobou je prezidentka Coinová, která se považuje samozřejmě i za hlavu vzbouřenců. Vzájemně se s Katniss moc nemusí, avšak tolerují se. Coinová rozhoduje o každém kroku, který se uskuteční a ne vždy s ní každý souhlasí.

Reprodrozd musí povzbudit chudé lidi v okolních krajích, a tudíž natáčí proklamy, které vysílají jako vzkaz ostatním povstalcům. Odezvou je postupné obsazování krajů. Občané kapitolu však nemají o ničem ani tušení, neboť se nikomu nepodařilo napojit na jejich vysílání. Podaří se Katniss a ostatním vzbouřencům porazit prezidenta Snowa, a tak i Kapitol? Přežije Peeta? A jedna hlavní otázka, koho si nakonec Katniss vybere? Rozhoduje se totiž už dlouho... Bude to Peeta, Hurikán či dokonce ani jeden?

Samotná Katniss mi byla hodně sympatická, místy jsem však s jejími názory nesouhlasila. A to jsem právě ocenila! Kdyby sama Katniss udělala to, co bych čekala, tak by to bylo o ničem. Zde autorka potvrdila, jak úžasné a originální její knihy jsou. Peeta mi bude chybět a abych si někdy opět osvěžila týden jeho podmanivým hlasem, který se mi vytvořil v hlavě, tak si tuto sérii opět přečtu. Rozhodně si Hunger games přečtěte!!! Nebudete litovat! Mé velké díky patří hlavně nakladatelství Fragment, které tuto knihu a vůbec celou sérii vydalo.

5/5