Recenze - Hunger games: Aréna smrti

Žánr: Dobrodružný, Romantika
Rok vydání: 2010
Počet stran: 328
Díl: 1.
Nakladatelství: Fragment

Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají...
V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Asi byste si řekli, že Katniss žije vcelku poklidný život. Ano, dříve měla pár krušných období, obzvlášť když zemřel její otec. Avšak díky pomoci jedné osoby se postavila znovu na nohy. Začala lovit, obchodovat a znovu zajišťovat živnost rodiny. Skamarádila se s chlapcem jménem Hurikán a začali si navzájem pomáhat. Lovili spolu zvěř a poté si kořist rozdělovali správným dílem. Byla na tom vcelku dobře ona i její rodina. Avšak jeden háček by tu byl. Každý rok Kapitol pořádá ukrutné Hladové hry a Katniss teď nezbývá nic jiného než se přidat k dalším třiadvaceti dětem, s nimiž bude v aréně bojovat na život a na smrt. Některé z nich se do Hladových her přihlásily dobrovolně stejně jako ona, jenomže z úplně jiného důvodu. Děti z prvních krajů jsou vycvičené k zabíjení a zdá se, že jejich jedinou láskou je ona samotná vražda. A jelikož Katniss z dvanáctého kraje umí zabíjet pouze zvířata, nebude to mít tak jednoduché. Jako druhý splátce z dvanáctého kraje byl vybrán Peeta Mellark, s nímž má Katniss spjatou minulost... Nejenom, že bude bojovat o svůj holý život, navíc bude muset udělat několik rozhodnutí, která nejsou příjemná pro nikoho a změní jak ji, tak její dosavadní život.

Musím říct, pro mě, ne moc líbivou věc, a to, že Katniss byla občas až příliš "drsná". Často mi přicházela na mysl jedna věc. Emoce uměla projevit jen, pokud se jednalo o její sestru Prim. Jinak byla jako vytesaná z kamene. Ale takoví lidé taktéž existují a v tomto případě a podmínkách se to dá pochopit. Když "jde do tuhého" tak se někdo zhroutí a jiný to na sobě naopak nedá vůbec znát. Katniss patří do té druhé skupiny a musím uznat, že se v tomto případě tato vlastnost člověku opravdu hodí. Ona sama pochopitelně nesnáší Hladové hry a stejně tak Kapitol, až tou nenávistí nakazila i mě.

Hladové hry je show pro zábavu (podle mě) narušených lidí, jejichž život je pro ně natolik nudný, až k tomu potřebují něco nového. Nebo spíše oprášit staré zvyky. Tyto Hladové hry jsou v podstatě novodobé Gladiátorské hry. Jen to má nová pravidla, arénu a spoustu dalších věcí. Podstata však zůstává stejná - lidé se navzájem zabíjejí pro zábavu ostatních.

Námět je to velice povedený a originální. Děj byl napínavý a dobrodružství člověk našel na každém kroku. Jedna otázka byla konečně s napětím zodpovězena a k tomu naskákalo plno dalších.
Nutilo mě to číst dál a dál. Plno věcí mě jenom překvapovalo a já s napětím a zatajeným dechem hltala další stránky. Po pár stránkách jsem si Katniss docela oblíbila, bohužel to však nikdy nebylo vyrovnáno tomu, jak jsem si zamilovala Peetu. Jistě, ze začátku jsem jej opravdu nesnášela. Časem se to ale obrátilo a já ho začala mít opravdu ráda. Začala jsem obdivovat jeho smysl pro humor i v těch nejhorších chvílích, což dokáže málokdo. Stal se mou nejoblíbenější postavou a stejně tak Routa - jedna ze zástupu splátců.

Tato kniha patří mezi mé top a já musím přiznat, že tento příběh mě dojal k slzám. Doufám, že další díl bude stejně tak dobrý nebo dokonce lepší, což by nebylo nic neobvyklého. Jsem opravdu nesmírně zvědavá, jaké bude tato kniha mít pokračovaní a právě to mě nutí přečíst si další díl, který snad bude ještě akčnější a napínavější.Mé hodnocení5/5