Recenze - Hunger games: Vražedná pomsta

Rok vydání: 2010
Počet stran: 336
Díl: 2.
Nakladatelství: Fragment

Jste hladoví po dalším strhujícím čtení?
Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Člověk by si pomyslel, že Suzanne Collinsová už nedokáže napsat nic tak dobrého či dokonce lepšího, jako je první díl Hunger games: Aréna smrti. Avšak světe div se, ona to dokázala!!! Je tu další poutavý a strhující příběh plný zášti, intrik, hněvu, ale i lásky. Tentokrát si Kapitol ukousnul příliš velké sousto a už jej nedokáže tak snadno pozřít. V tomto díle už to nebude tak "snadné" jako dřív. Dokáže tuto překážku nepřemožitelný Kapitol překonat nebo se nakonec udusí?

Katniss s Peetou se vracejí z ukrutných Hladových her a potichu vyčkávají protiútok Kapitolu a všemocného prezidenta Snowa. Nejenom, že rozpoutali nebo spíše podpořili vzpouru v krajích, lidé Katniss navíc považují za "reprezentanta" vzpoury. A jelikož se tento ročník nepořádají pouze Hladové hry, ale i Čtvrtohry, nebude to o nic lehčí a je jasné, že věci to jenom zkomplikuje. Čtvrtohry se pořádají každý pětadvacátý rok a pro každý ročník jsou dána jiná pravidla. Peeta, Katniss a vůbec celý Panem se ponoří do dalšího obdivuhodného dobrodružství, které vás polapí svou plnou silou.

Nechci vám tady moc spoilerovat, neboť jsem tak "nevědomky" udělala už ve video-recenzi. Děj byl opět plynulý a četlo se velice příjemně až na pár výjimek. Katniss jakožto nerozhodná dívka, pokud se jedná o milostný vztah, tam pořád hrála piškvorky, jednou si vybrala křížek a pak zase kolečko. Bylo to neúnosné a já měla chvílemi chuť zavřít knihu a oddechnout si od jejího přeskakování od jednoho k druhému. A upřímně, párkrát se tak už stalo. Pokud se jedná o Peetu, tak ten je bezchybný. Hurikána jsem na rozdíl od něj moc nemusela. Byl na mé měřítka příliš náladový a to já opravdu nemusím.

Tak, to bylo zřejmě asi všechno negativistického a teď ty pozitiva. Zamilovala jsem si další postavu a tou je Finnick. Možná odbočuji, ale- Pokud jste viděli herce, který by ho měl hrát... Je to katastrofa!!! Filmovému Finnickovi chybí vizážově mužnost a knižní Finnick byl mužný dost. Víc se k tomu asi vyjadřovat nebudu... Má další oblíbená postava byla Madge, ta babča byla prostě skvělá. Co prováděla, vám samozřejmě neprozradím. Mám tam i plno dalších oblíbenců, ale to bych se už moc rozepsala a nešlo by couvnout.

Tato kniha byla mým sluncem. Nabíjela mě energií a já se musela potom celý den usmívat (i když ne vždy) a přemýšlet, jak to asi bude dál. Děj pro mě na začátku trošičku pokulhával, ale pak to šlo hopem a já už najednou nevěděla, kde jsem. Strhující, dobrodružná dystopie plná překvapení. A jak řekla Stephenie Meyer, nemohla jsem od ní odtrhnout oči! Takže pokud jste tuto knihu či dokonce první díl ještě nečetli, určitě si jej běžte přečíst. Pohltí vás to a ani si toho nejste vědomi.

4/5