středa 1. ledna 2014

Recenze - Pokrevní pouta







Autorka: Richelle Mead
Žánr: YA, Fantasy
Rok vydání: 2011
Počet stran: 350
Díl: 1.
Nakladatelství: Domino

Anotace:

Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného.Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev...


Sydney Sageová, která pomohla dhampýrce, aby splatila svůj dluh, je vybrána a poslána na misi. Spolu s dalším alchymistou Keithem je poslána do Palm Springs, kde má ochraňovat, sestru královny morojského světa, Jill. Spolu se Sydney bude Jill ochraňovat, ne tak úplný strážce, Eddie. Tento mladík, Jill a Sydney se zapíšou na zdejší školu a budou zde studovat.

Jill musí samozřejmě jíst a to nejen lidské jídlo, ale i krev. Proto navštěvuje postaršího moroje Clarence a jeho dárkyni. Samozřejmě nechybí ani Adrian Ivaškov, který pobývá u Clarence a zabíjí svůj drahocenný čas nic neděláním. U Clarence taktéž občas bydlí jeho syn Lee, který navštěvuje vysokou školu v LA.

Sydney pomalu zaběhne do stereotypu. Věnuje se škole, pomáhá učitelce dějepisu s projektem a taktéž vozí dvakrát týdně Jill k dárkyni. Ne vše je ale tak růžové, jak se zdá. Studenti mají podivuhodná tetování a Keith se snaží hodit veškerou špínu na Sydney. Ona sama vždycky měla jasno v tom, že se navzájem nesnesou. Ovšem od něj čekala profesionální přístup, ale jak zjistila, mýlila se. Bohužel navíc v LA umřeli dva morojové, což Sydney dost znepokojuje. Proč se děti se záhadným tetováním chovají divně? A co znamenají záhadné oběti morojů?

Abych řekla pravdu, tak na tuto knížku jsem se těšila, ale zároveň jsem se jí i bála. A to z toho důvodu, že jsem VA sérii měla vážně moc ráda a obavy, že tato série nebude tak dobrá, jako VA, mě odrazovaly. Nakonec jsem se k této knížce dokopala a musím říct, že mě mile překvapila. Autorka velice pěkně rozlišila osobnost Rose a naopak osobnost Sydney. Není lehké vžít se do jiné postavy a popsat její povahu, city, všechno. Richelle Mead se to však povedlo a já mám největší chuť zajít do knihkupectví a koupit si pokračování.

Nejvíc jsem si samozřejmě oblíbila Adriana, jeho flegmatičnost a přístup k situacím mě nikdy nepřestane udivovat a bavit. A i když se v této knize postava Eddieho neobjevovala nijak často a nebyl na ni dáván žádný důraz, tak jsem si ji přesto oblíbila. Je to prostě kluk, který se snaží každému pomoci a ví, kdy je potřeba a kdy je naopak nevítaný. Závěrem bych ráda řekla, že tato kniha vás nezklame a pokud jste ji nečetli, tak směle do toho!

Mé hodnocení
5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat