pátek 31. ledna 2014

Review - Deklarace smrti


 




Autorka: G. R. Malley
Žánr: Dystopie, YA
Rok vydání: 2013
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fragment

Anotace:
Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán.

Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?


Tímto způsobem bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutý recenzní výtisk!!!

Dlouhý život. Lék na všechny nemoci. Žádné stárnutí... Tohle by si přál ne jeden člověk a ono to opravdu existuje. Dlouhověkost - lék, který obnovuje buňky, a tak zabraňuje stárnutí a nemocem. Ale každá věc má nějaký háček. A tahle není výjimkou. Dlouhověkost si mohou dopřát pouze vyvolení, jelikož by se poté lidská populace na světě rapidně zvýšila a už by nebylo místo.

Proto lidé podepisují Deklaraci - žádný člověk nesmí mít dítě. Pokud si jej pořídí, z dítěte se stane Přebytečný a rodiče budou zavřeni do vězení. Stanou se z nich Vyloučení.

Samotná Přebytečná Anna o tom ví své. Její rodiče jsou namyšlení a sobečtí, protože porušili Deklaraci a měli dítě. Tento názor Anna plně podporuje. Jako Přebytečná, kterou našli Chytači, byla zavřená do Centra pro Přebytečné. Zde se učí, jak být správnou Užitečnou Přebytečnou. Mohla by pak být zaměstnána a vyhnula by se tak brzké smrti.

Naneštěstí do Centra přivezou nově nalezeného Přebytečného Petra, který byl nalezen velmi pozdě vzhledem k jeho věku. Anně, jenž zde přebývá od svých dvou let, se změní život. Dokáže se vzepřít pokušení a nevnímat Petra, který toho o vnějším světě ví tolik?

Na tuto knížku jsem se hodně těšila. A když jsem začala číst první strany, tak si mě kniha opravdu získala. Řádky jsem hltala každým douškem a jen četla a četla. Na konci posledních stran jsem jen smutně zjistila, že se blíží poslední věty tohoto příběhu.

Abych se přiznala, knihu jsem opravdu zbožňovala, ale když jsem ji odložila, neměla jsem nutkání vzít ji do ruky a číst. Tento pocit jsem mívala až od poloviny příběhu. Přesto je to kniha plná napětí a adrenalin je na každém rohu. Takže pokud jste tuto knížku ještě neměli v rukách a vaše oči neprozkoumali slova a věty skryté uvnitř, určitě tak udělejte!

Mé hodnocení
4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat