Review - Erebos

Autorka: Ursula Poznanski
Žánr: Dobrodružný, Thriller
Rok vydání: 2011
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fragment

Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud poslouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Za poskytnutí knihy k recenzi bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment!!!

Normální škola, normální děti a taky normální město. Vše vypadá tak, jak má. Avšak když se člověk podívá pořádně, zjistí, že není něco v pořádku. Někteří studenti chybí, jiní jsou naopak velice ospalí... Proč? Po škole totiž kolují tajné balíčky a nezasvěcení nemají ani tušení, o co se jedná. Samotný Nick se o balíček také začne zajímat, ale k jeho smůle mu nikdo nechce říct, o čem balíček je a ani mu ho dát.
Po pár dnech se nakonec na Nicka usměje štěstí a záhadný balíček do rukou dostane. Erebos - počítačová hra. Kdo by to byl čekal?? Nikdo. Ale něco na tom musí být, když většina lidí ve škole chybí a ti, kteří ji už hrají, si o ní šuškají.

Když Nick přijde domů a zapne hru, nic moc se neděje. Avšak po prvních pár krocích se mu začne hra opravdu líbit. Záhadou však zůstává, že hra o tobě ví všechno a zřejmě uvažuje jako člověk. Dává úkoly i v reálném životě, a aby se člověk dostal do další úrovně, musí je splnit. Nickovi se hra zalíbí natolik, že se začne vyhýbat i kamarádům a plnit úkoly s ještě větším zápalem. Postupně ale zjišťuje, že hra má své nepřátele. Tím jsou hlavně Nickovi spolužáci, kterým se hra nezamlouvá. Jedním z nich je i Nickův nejlepší kamarád Jamie. Odcizili se a Nick je postupem času na Jamieho čím dál víc naštvaný.
Najednou ale při plnění jednoho úkolu Nick selže a ze hry vypadne. Jamie se o hru začíná zajímat víc a víc. Nick to už s nervy moc nezvládá a "seřve" ho. Jamie bude mít "nevinou" nehodu a skončí v nemocnici. To Nicka probere a uvědomí si, co vše hra dokáže. Pokud se jí znelíbíš, dostaneš se do problémů a můžeš i zemřít. Ne nadarmo je to Erebos - Hra, která zabíjí. Mladý Nick se tedy rozhodne s hrou "bojovat". Dokáže zachránit ostatní hráče ze spárů hry a přitom si sám neublížit? A to hlavní... Kdo hru stvořil a proč?

Když jsem o knize poprvé slyšela, říkala jsem si: "To není nic pro mě". Časem jsem však o knize slýchala častěji a chvály na ni byly až moc velké. Nakonec jsem si řekla, že na tom asi něco bude, když ji skoro každý tak vychvaluje.
Nick mi byl místy velice sympatický a jindy mi naopak vůbec nesedl. Jeho chování bylo proměnlivé jako počasí na horách. A právě to se mi na knize líbilo. Nikdy jsem nevěděla, co od hlavního hrdiny očekávat a jaké budou jeho reakce. Někdy mě jeho rozhodnutí naštvala a právě proto, že jsem je nečekala a příčila se mi, jsem si knihu tak oblíbila. Pokud jste někdy četli Hunger games, tak akčnost a propracovanost příběhu je stejně tak dobrá ne-li lepší! Rozhodně si tuto knížku přečtěte! Jedna z nejlepších, kterou jsem četla!