sobota 18. ledna 2014

Review - Lovkyně snů: Procitnutí


 
Autorka: Lisa McMann
Žánr: Paranormálno, Detektivni
Rok vydání: 2011
Počet stran: 216
Díl: 1.
Nakladatelství: Fragment

Anotace:

Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Ráda bych poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy!!!


Sny. Co to vlastně je? Představa? Obavy? Nebo něco úplně jiného? Každý má sny, ať už jsou barevné, černobílé, šťastné, smutné či hororové. Avšak nikdo nemá sny cizí, až na Janie. Ta do snů padá a nemůže se z nich dostat. Není to příjemné a navíc to bere hodně energie.

Ona sama nikdy neměla nijak bohatý život. Janie žila v podstatě ze dne na den a starala se o domácnost a všechno okolo. Přispívala na dům a většina útraty byla z její ruky. S otcem nežila a matka trávila dny a noci spaním a společnost ji dělal alkohol. Nijak se o svou dceru nezajímala. Hlavní cíly pro Janie byly škola a peníze na vysokou...

Člověk ihned vidí, že tahle dívka to opravdu nemá lehké. Naneštěstí k tomu padá do snů a je divákem. Vidí sen pouze jako pozorovatel a nemůže nic udělat. Pokud je v její přítomnosti kdokoli, komu se něco zdá, je Janie uvězněna ve snu dotyčného.

Pomalu se to však učí ovládat. Jak ujišťuje, tak zřejmě ani není jediná, která vidí sny druhých. Bohužel, toto není jediná zvláštnost, která činí její život nezvyklým. Její zvláštní spolužák Cabel se během léta velice změnil. Ale jak to? Jsou zvěsti o něm vážně pravdivé? Jak to bude Janie zvládat?

Nikdy jsem nečekala, že se do tak malé a lehké knížky dokáže vlézt tak obsáhlý děj. A musím dodat, že tohle není jediná zvláštnost, kterou kniha má. Lovkyně je psaná nezvyklým způsobem. Jako byste si vedli deník... Nebo spíše někdo vedl deník vám, jelikož je kniha psaná z pohledu vypravěče.

Janie mi ze začátku nepřišla nijak zvláštní, pokud pominu její zvláštní život a jiné okolnosti. Byla to pro mě obyčejná holka s obyčejným charakterem, která se snaží vyrovnat s životem, který dostala. Zato Cabel byl pro mě záhadou hned od jeho první zmínky. Ten kluk byl tajemný, plný záhad a něco mě na něm upoutalo. Jen jsem ještě nezjistila, co.

Kniha to byla opravdu originální a já na ni čas od času myslím a dumám, jak to autorka zvládla napsat. Po celou dobu čtení jsem knihu brala jako takovou oddechovou. Ale až jsem knihu dočetla, nevěděla jsem, co oddechového jsem na ní viděla. Rozhodně si jí přečtěte. Stojí za to!

Mé hodnocení
3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat