Review - Pořád se dívá

Autorka: Chevy Stevens
Žánr: Thriller
Rok vydání: 2014
Počet stran: 416
Nakladatelství: Knižní Klub

Zbavuje pacienty nočních můr. Co si má ale počít s těmi svými? Na uzavřeném oddělení psychiatrické léčebny je doktorka Nadine Lavoie ve svém živlu. Ví, jak pomáhat lidem obnovit jejich rodiny a vztahy. Nijak zvlášť při tom však netouží přiblížit se vlastní minulosti: některé etapy jejího života působí jako černé díry. Poté co na klinice hospitalizují Heather Simeonovou po pokusu o sebevraždu, Nadine ochotně vyslechne pacientčin životní příběh – a zjistí, že se v mnohém podobá tomu jejímu. Děsivé vzpomínky na dětství jsou zpět. A nejen ony…

Moc děkuji společnosti Euromedia za poskytnutí knihy k recenzi!!!

Psychiatrička Nadine se ponořila naplno do své práce v nemocnici potom, co přišla o dvě nejdůležitější osoby jejího dosavadního života. Manžel zemřel na smrtelnou nemoc a dcera, která je navíc drogově závislá, utekla z domova. Sama Nadine se rozhodla potlačit její osobní problémy až na samý konec žebříčku a naplno se věnovat nemocnici a hlavně svým pacientům. Život se jí však obrátí ve chvíli, kdy se na jejím seznamu objeví žena s pokusem o sebevraždu. Podobnost Nadine s mladou pacientkou Heather je až děsivá. Jak se zdá, minulost si nás vždy najde a Nadine není výjimkou.

Když se Heather už při prvním setkání zmíní o dobře známé Komuně, doktorka začne pochybovat o tom, zda si má pacientku nechat. Nadine v Komuně strávila s matkou a bratrem určitou část dětství a vzpomínky na ni jsou nejasné. Od té doby, co odešla z centra, trpí klaustrofobií a z muže, který Komunu pod dnešním jménem Řeka života vede, nemá moc dobré pocity. Nakonec se však rozhodne pacientku si ponechat. Heatherin stav se po určité době začne zlepšovat a Nadine je ráda, že se jí nevzdala. Avšak nic netrvá věčně. Nadine se rozhodne centrum prověřit a to se jí stane osudným. Tak, jako ona nezapomněla na Komunu, tak i lide z ní si ji pamatují a rozhodně nenechají nic náhodě.

Napínavost, spád a adrenalin čtenář najde na každé straně a řádku. Zpočátku by se kniha dala označit za téměř nevinnou v porovnání s tím, co přijde později. Hlavní postava Nadine je velmi reálná, člověk se do ní lehce vžije. Tak jako lidi v reálném světě i ona dělá chyby. Naneštěstí si v životě projde tolika překážkami, které by mohly kdekoho lehce skolit. Hlavní postava je silná osobnost, která se v průběhu příběhu vyvíjí a mění.

Jednou z krás této knihy je, že si člověk postupně uvědomuje, jak do sebe události krásně zapadají a každá má svou příčinu a důvod. Každá postava má svou vizi a nepouští se jí. Nakonec si uvědomíte, že každý měl svou pravdu, která byla jen ovlivněna zaujatostí a přesvědčením, až se stala špatnou pro jejich okolí. Kniha je velice dobře propracovaná a autorka si zaslouží hodně chvály. Nebude překvapením, když se k ní čtenář po čase opět vrátí.