Review - Elixír

Autorka: Alma Katsu
Žánr: Historický román, Fantasy
Rok vydání: 2013
Počet stran: 432
Díl: 1.
Nakladatelství: Knižní klub

Napínavý historický román s vazbou do přítomnosti začíná v současnosti na severovýchodě Ameriky. Na kliniku policisté v noci přivezou mladou ženu, která v lese zabila neznámého mladého muže. Záhadná Lanny začne lékaři vyprávět o své minulosti, která je plná temných tajemství. Nechybí v ní osudová láska ke krásnému synovi bohatého zakladatele města, pozdější skandály a prostopášný život s uhrančivým hrabětem. Příběh neutuchající lásky i čiré zrady, který přesahuje čas a smrtelnost, udrží čtenáře v napětí od první až do poslední stránky.

Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!!!

St. Andrew je opuštěné malé městečko s hrstkou obyvatelstva. Moc k vidění tu toho není, avšak pro odpočinek je to místo jako dělané. Mladý doktor Luke Findley se na tomhle místě však doslova dusí. Je rozvedený. Manželka i s dětmi odešly jak z jeho života, tak z města. Rodiče už taky nemá, jelikož zemřeli. Když je opustil jeho otec, matka ho následovala chvíli po něm. Na Lukea to nemělo vůbec dobrý dopad. Bylo toho tolik najednou, že už nesl příliš velké břímě. Byl jako duch, který se ztratil a nemůže najít klid. Mladý doktor zapadl do stereotypu, ze kterého se tak lehko nedostává. Nejraději by odešel, ale kam? Kdo by se staral o dům? Musel by ho prodat a to on nechce.

Jednoho dne, který se tolik nelišil od ostatních, šel Luke opět do práce na noční směnu. Tahle směna však změnila jeho život od základů. Do nemocnice šerif přivezl mladou dívku, jež byla celá od krve. Údajně zavraždila v lese muže, aspoň ona sama to o sobě tvrdila. Luke měl v popisu práce ji vyšetřit, zda není zraněná. A jak osamotněl s onou zvláštní pacientkou, stalo se něco divného. Tvrdila mu, že se v St. Andrew narodila a vyrůstala tu. Ale to by si ji Luke přece pamatoval. Byla zvláštní a ještě zvláštnější bylo, když dívka začala neoblomně tvrdit, že zde vyrůstala již před několika sty lety! Luke ji samozřejmě nevěřil. Je to nemožné! Jeho názor však zakolísal, když se dívka pořezala skalpelem. V tu chvíli by každého zasáhl šok a v mysli by mu blikalo jedno slovo: blázen! Dívčina kůže však začala samou záhadou srůstat zpátky k sobě. Po ráně nezbyly ani stopy a Luke byl zmatenější než kdy dřív.

V ten den se mladý doktor rozhodl dívce pomoci. Sám viděl i muže, kterého dívka zabila. Byl nádherný! S dívkou jménem Lenore, Luke opustil město a zanechal jej za sebou spolu s dosavadním životem, který vedl. Lenny mu začala vyprávět o svém životě, a jak vše začalo.

V St. Andrew Lenore vyrůstala v chudé rodině. V tomto městě nebyla žádná zámožná rodina kromě St. Andrewových. Už od mala se Lenore kamarádila s pohledným chlapcem Jonathanem St. Andrewem, ke kterému zároveň zahořela láskou. Obě rodiny jejich přátelstvím opovrhovaly, ale oni tomu nevěnovali nijak velký zájem. Jako jeho nejlepší přítelkyně, Lenny přihlížela jeho chybám a taky mu z nich pomáhala se vysoukat. Jedna chyba však byla Lenore osudnou, a tak musela, na rozkaz rodičů, odjet do Bostonu. Chudá Lenore zde byla nucena uchýlit se k neznámým lidem. Bez vody, jídla a peněz mladé dívce ani nic nezbývalo. Co se s ní nakonec stane? Jsou oni pohostinní lidé opravdu tak hodní jak se jeví? A vrátí se někdy Lenore zpátky do svého rodného města? A co Jonathan? Uvidí jej ještě někdy?

To bylo jeho prokletí a bylo to i prokletí každého, kdo ho miloval."
- Alma Katsu

Příběh mě přikoval na místě hned první stranou a já pečlivě pročítala každé slovo, každou větu a příběh jsem opravdu milovala. K mému zklamání, v poslední čtvrtině příběh trochu polevil na akčnosti, ale stále jsem ho četla s dobrou náladou.

Lenore jsem místy až nenáviděla za to, jaká dělala rozhodnutí. Ale kdo by se bavil, kdyby postava dělala, co čtenář očekává? Samotného Jonathana si má mysl vizážově mlsně propracovala a byl to teda kus! Když ale otevřel svou pusu nebo udělal něco, za co bych jej zakopala do země, měla jsem nervy na dranc a ohromnou chuť číst dál. Ano, měla!

Kniha opravdu nebyla špatná. Měla své kouzlo, které se dá jen těžko popsat. Jak jistě víte, v knize se prolíná současnost s minulostí. Abych se přiznala, mě tam ta současnost přišla nějak navíc. Ale přisoudila jsem to k tomu, že autorka tak udělala schválně, neboť pokračování současnosti nás, dle mého názoru, čeká v dalším díle tohoto velmi zajímavého románu!

3/5